Vi vill hjälpa kulturarbetare och föreningar att hitta verktyg för att erbjuda högkvalitativa digitala kulturupplevelser!
Det här uppnår vi genom att:
hitta nya metoder för att producera och marknadsföra digitala kulturtjänster
skräddarsy fortbildningar, föreläsningar och kurser
öka synligheten och intresset för digitalt producerad kultur
skapa nätverk för producenter av digital kultur
öka motivationen hos konsumenterna att betala för digital kultur
Projektet pågår under tiden 1.4.2021-30.9.2022 och finansieras med anslag för stödjande av hållbar tillväxt och livskraft i regionerna (AKKE) av Österbottens förbund. Projektet genomförs i samarbete mellan Yrkeshögskolan Novia och KulturÖsterbotten.
Har du frågor om eller funderingar kring projektet?
Kontakta då projektledarna!
Maria Smeds Engström
+358 50 592 5353
maria.smedsengstrom(a)novia.fi
Eva-Marie Backnäs
+358 44 750 3123
eva-marie.backnas(a)kulturosterbotten.fi
Aktuella kurser och fortbildningar
Konsten att ta betalt – prissättning i skapande branscher
Den här föreläsningen ger dig konkreta tips och idéer för hur du prissätter din produkt eller tjänst och hur du skapar värde i det du säljer. Föreläsare är Maria Österåker.
I den här tvådelade föreläsningsserien lär du dig mer om vad du behöver tänka på när du i ett digitalt sammanhang ska marknadsföra och sälja din kulturupplevelse. Vilka möjligheter finns det till inkomst inom digital kulturunderhållning och hur gör man konkret för att ta betalt? Hur motiverar och kommunicerar man med kulturkonsumenten kring detta?
Tidpunkt: 20 och 27.4 kl. 15-7, digitalt via Teams.
Vill du veta hur en influencer tänker och agerar för att skapa innehåll som engagerar? Nu har du en unik möjlighet att delta i en tredelad workshop med Sveriges influencerproffs Linda Hörnfeldt som lär dig mer om vad du behöver tänka på när du i ett digitalt sammanhang ska bygga ditt personliga varumärke och hur du i praktiken gör det. Vi tar influencerstrategierna in i kulturvärlden!